27 mars 2011

Sparven har landat

Jag har fått många oroliga mail och jag kan meddela att Smilla inte är bättre, men hon är inte sämre heller, så nu tar vi en dag i taget och medicinerar och hoppas på det bästa. Det är bara en månad kvar till hon ska föla så jag hoppas både hon och fölet klarar sig dit, och att hon också klarar av fölningen. Glädjande nog äter hon nu igen efter en svacka när inget som serverades var gott nog. 




För att bjuda på något roligt här så visar jag en bild på vår nya skönhet som vi hämtade hem i helgen, det treåriga stoet Ekbäckens Sparrow. Ännu en häst på S alltså! Hon är ur samma stolinje som Smilla och Sider så därför "ska" alla heta på samma begynnelsebokstav. Utöver hästarna har vi hunden Speja och min man heter Sven så nu tycker jag det räcker med namn på S... (Smillas mamma Sunshine är mormor till Sparrow och mormorsmor till Sider, ifall någon därute är lika mycket "härstamningsnörd" som jag är).