25 maj 2011

Det blev en prins

Nu har Smilla fölat också! I lördags kväll hittade vi henne med ett friskt, fint hingstföl i hagen. Mina värsta farhågor har därmed inte inträffat, både Smilla och fölet mår bra. Tänk att det faktiskt gick bra ändå. Smilla som varit sjuk sedan i slutet av januari, och gått på tuff medicin, stått på djursjukhuset i 2 veckor, mått dåligt, sett dålig ut... Jag tror inte jag vågar ropa hej än, men allt känns hittills väldigt normalt och bra. Fölet är inte bland de största jag har haft, men vem skulle kunna begära det, med tanke på alla problem... Nu hoppas jag att den här lille kämpen, som vi döpt till Spitfire, äter upp sig och fortsätter må bra! "Prinsen" kallar jag honom - har man en pappa som heter King så blir det ju naturligt ;-)




Årets utdelning av föl gav således ett spöke (Mosshults Siandi) och en prins (Mosshults Spitfire) - hurra!