2 maj 2017

Så kom äntligen första fölet!

Jag hade gått och passat på Sider ett bra tag och gjorde så även i onsdags morse. Satte mig sedan på tåget till Stockholm för att jobba där i 2 dgr. Tyckte allt såg ut som status quo men tji fick jag. På eftermiddagen föddes Siders fjärde föl, tillika fjärde stoföl! Vilken lycka! En liten brun böna med strimbläs, vita bakfötter och en tigrerad framhov. Väldigt lite tecken för att vara på mina hästar, jag får annars ganska breda bläsar, vita underläppar och flera strumpor. Efter mycket vånda med namnet så har vi bestämt att hon ska heta Mosshults Soega (brun som en kaffeböna med sin födelsefärg). Än ser jag inga vita hår som indikerar att hon blir skimmel, men med två helt avblekta skimlar som föräldrar så är väl sannolikheten väldigt hög att hon skimlar av.

Mosshults Synamon, här 5 dagar, e Gartconnel Czar u Mosshults Sider